Народна песма – Историја Садашњост и Будућност “Раде Богићевић Горостас народне музике”

 

Раде Богићевић је рођен 1936 године у селу Јежевица код Чачка, завршава Чачанску Гимназију. Средњу Музичку Школу завршава у Београду, где постаје наставник музике. Свирао је пуно иструмената;  гитару, контрабас, клавир и хармонику.
У изјави коју је дао за наш портал Вељо Поповић, иначе колега и сарадник нашег великана, био је сведок тренутка када је на манифестацији “Смедеревска јесен” Богићевић на паузи наступа узео хармонику,  одсвирао и одпевао неколико својих песама са чувеном Босом Овуком. Чувши их тада колега Павле Станојевић, помогао им је да сниме прву полчу за Загребачки Југотон.
У студију Радио Ниша снимили су нумеру “По градини месечина ко дан” која је изазвала праву револуцију у тадашњој компонованој народној музици. Невероватан, али проверен податак је да су спикери Радио Ниша по неколико сати читали жеље, честитке са том нумером.
Раде Богићевић је посебна личност у народној музици, јер је својим умећем стварао тако дивне композиције, које је изводио са својом колегиницом и животном сапутницом Босом Овуком, за које су многи мислили да су изворне нумере.

Његове нумере “Марамица свиленица”, “Обране су јабуке румене”, “По градини месечина ко дан”, “Коловођа колом крени” само су неке које су сврстане у трајно културно добро, забележно као трајни снимци РТС-а.

Раде је како каже Поповић био музички писмен, што је тада била реткост у народној музици. У стиховима песама које је стварао користио је народне изреке које су биле тако лепо уклопљене,  да су пријале уху сваког слушаоца.

Раде Богићевић је са разлогом био врло поносан човек, али га је то коштало забране емитовања на телевизијском програму РТС-а. Наиме на једном тада великом фестивалу требао је да наступа заједно са својом колегиницом Босом Овуком, нумером која је носила назив “Коловођа колом крени”. Међутим комисија није дозволила да песма буде изведена,  јер је сам квалитет свирке и интерпретације толико био изнад  других,  да је угрожавала остале учеснике. Раде није хтео да пристане за извођење друге нумере, тако да је за дует Овука – Богићевић настао “Медијски мрак”

Овај дует је први снимио златну плочу на нашим просторима за Југотон. Управо је та плоча била права “Златна плоча” снимљена на просторима тадашње Југославије. То је само говорило о каквим се музичким великанима ради, и какве су заслуге иза себе оставили у свету народне музике.

 

 

Звуци Србије

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не  изражавају

ставове   органа које је доделио средства.