Културно уметничко друштво (народна игра) као симбол традиције – Шумадијске и Поморавске народне игре кроз време
Западна и Централна Србија је у протекла два века (XlX и XX) имала доминантну историску, политичку и економску улогу у односу на остале крајеве, а то се одразило и на њено Орско наслеђе. Њена историјска предност која се огледала у обнављању српске државе постаје узор за многе делатности, па и за специфичан развој игара које су спонтано прелазиле у друге крајеве и на неки начин утицале на репертоар не само Србије, већ и других делова некадашње Југославије.
За Западну и Централну Србију често се чује синоним Шумадија и Пморавље, па су самим тим игре које су аутентичне из те области називане Шумадијске мушке и Шумадинкама женске игре. У њима доминирају игре “Шетња”, ” Коло у три”….(кукуњеште, моравац, жикино коло…. ). Основни корак у овом делу Западне Србије се кити преплетом, заплетом, трептањем. Тиме се играње чини лепршавим и сложенијим.
Поводи за игру били су многобројни, па се тако играло углавном недељом, празницима или на радним скуповима (мобама) , по завршеном послу. За време жетве, мобе, комишања увек су се завршавали игранком.
Популарне игре Западне Србије или Шумадије и Поморавља поред већ поменутих биле су и Шумадинка, Моравац, Тројанац, Жикино, Четворка, Чачанка, Левакиња Поломка, Повозито и многа друга.
Тако су кроз време настајале неке од најлепших игара Западне Србије и Поморавља, од обичних људи које су се преносиле до данашњих генерација као и културно уметничких друштава, које те исте игре сада изводе широм света и њима штите свој традионални идентитет српског народа.
Звуци Србије
Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају
ставове органа које је доделио средства.